Joke en Wim naar KIWILAND

27 september 2017 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Het begin van een nieuwe blog.

Een korte dit keer, slechts 6 weken lang, op reis naar en in Nieuw Zeeland.
Waar wij op maandag 25 sept. aankwamen op Auckland International Airport.
We hadden een kamer in het dichtstbijzijnde IBIS hotel geboekt, want waren er vooraf van uit gegaan dat we na deze reis behoorlijk kapot waren.
Dat bleek ook het geval.
We hebben wat boodschappen gedaan in het belendende winkelcentrum, een hapje gegeten in het naastgelegen restaurant, en toen slapen.

Na een nacht van 20.00 - 08.00 fris en fruitig opgestaan. Snel een ontbijtje en het camper bedrijf gebeld, dat ons om 09.30 op kwam halen.
Formulieren ingevuld, uitleg ontvangen, camper bekeken (oef, wat viel die binnenruimte tegen na ons bakbeest in de US!), en gedacht dat we gelukkig binnenin niets zien van de buitenkant.
Als eerste reden we naar de supermarkt om eten in te slaan voor de komende dagen.
En meteen maar grote plastic bakken om alles tijden het rijden een beetje op z'n plek te houden, want ook de bergruimte is in dit kleine model minimaal.

Toen dwars door Auckland naar onze eerste camping toe. Het was wel weer behoorlijk wennen, dat links rijden. Regelmatig wiste ik de voorruit weer schoon, terwijl ik eigenlijk linksaf wilde.
Maar we zijn heel aangekomen en kregen een prachtige plek aan de rand van de zee. De rest van de dag hebben we doorgebracht met het organiseren van de camper, want buiten viel de regen gestaag uit de Aucklandse hemel.
We besloten de douche in de camper zo weinig mogelijk te gebruiken, zodat we daar spullen kunnen opslaan bij gebrek aan andere bergruimte.

Ook het slapen was even wennen. Na enig oefenen met klimmen hadden we tegen de ochtend de handigste manier voor in en uit het hoge bed klimmen gevonden.

1. Loes:
    27 september 2017
    Wat leuk Joke, weer een reislog! Kijk uit naar al deze reis'snoepjes'.
    Begreep pas bij het zien van de fotos wat je bedoelde met dat je binnen gelukkig de buitenkant niet kon zien... . Toch veel reisplezier in deze bonte wat krappe camper! Liefs. loes
  2. Rineke:
    27 september 2017
    Haha, wat een vrolijke camper! De binnenruimte lijkt op die van onze laatste camper. Vooral inschikken en opruimen bij slecht weer. Maar misschien behendiger tijdens het rijden? Veel plezier ermee! De plek is hier in elk geval prachtig!
  3. Maarten:
    27 september 2017
    Met zijn camper houden de inlanders wel äveilig afstand. Kijk daar gaat weer zo'n rechts rijdende toerist die met de wissers zwaait als ie af wil af slaan. Wel zo veilig. . Wie verzint er zo iets om zo'n pin up jaren 50 boven de cabine te plakken. Waren de eerste bewoners niet engelse gedeporteerde criminelen?. Veel plezier daar en hou het veilig!
  4. Philip Fredrik:
    27 september 2017
    Wat heerlijk dat jullie veilig zijn aangekomen!! Volkomen begrip voor die "linkse problemen" !! Een kleinere camper kost wellicht ook minder aan benzine!! Ik neem aan, dat het daar best veel duurder is, dan in de USA!! Nogmaals veel plezier en een veilige reis! Kijk uit naar de komende berichtjes!! Hartelijke groeten, Buurman Philip.
  5. Nel Hofmeester:
    27 september 2017
    O, wat erg, die buitenkant! Maar het plaatsje aan zee maakt veel goed!
    Fijne reis, liefs, Nel
  6. Enny:
    27 september 2017
    Bedenk maar...auto met tentje is ook niet alles in de regen☔️ Gelukkig hebben ze in nieuw zeeland niet al te veel rotondes die je van de verkeerde kant kunt nemen, ondanks dat je vrolijk met je ruitenwissers zwaait...buiten de drukte van Auckland is het erg rustig rijden in NZ. En nu kun je lekker met het pontje naar de stad! Heb een goede reis en we zien uit naar jullie verhalen. En plaatjes natuurlijk... Liefs Jos Enny