Nachttour in de jungle

10 april 2015 - Quepos, Costa Rica

Gisteravond waren we er helemaal klaar voor: de "guided night tour". Kikkers wilden we zien, van die mooie felgroene, rode, paarse en blauwe, die je altijd in al die folders ziet. Nadat we per busje naar het natuurgebied waren gebracht en ieder een zaklantaarn hadden ontvangen gingen we op pad. Spannend, want stikdonker als de zaklantaarns uit waren. Op de lichtgevende super-kevertjes na (net zoiets als  glimwormen). We hebben van alles gezien: schorpioenen, spinnen, een aguti, diverse slangen, een nachtzwaluw met 2 jongen (die nestelen op de grond!), basilisken en ja, 3 kikkers, maar allemaal bruinig met meer of minder stippen.
Leuk om mee te maken, maar onze laatste hoop op gifkikkers was hiermee wel vervlogen. Hoewel: morgen gaan we terug naar La Garita, waar we de laatste nacht slapen voordat we naar Florida vliegen. En in La Garita is een Hortus Botanicus; wie weet zitten daar toch nog wat kikkertjes verstopt.

1. Nel Hofmeester:
    12 april 2015
    Lieve Joke en Wim,

Heerlijk al deze avonturenverhalen en adembenemende foto's uit dit paradijselijke land. Geweldig dat je zulke mooie onderwaterfoto's kunt maken, Wim! Waar het gaat om de slangen, kikkers en kaaimannen ben ik overigens geheel tevreden met alleen de foto's!
    Hier komt de lente aarzelend het land binnen. Volgende week maken we de LV in orde, daarna gaan we er een lang weekend mooie herinneringen ophalen.
    Geniet verder!
    Liefs van Nel (en Wim op de achtergrond)
  2. Angelique:
    13 april 2015
    Miami? Jullie vligen niet over NYC terug?