ON THE ROAD IN OUR CANADREAM

29 april 2019 - East Lake Ainslie, Canada

Ook dinsdag werd nog een regendagje in Halifax, dat we bijna geheel besteed hebben aan het via internet uitzoeken welke campings al open zijn in april, of liever gezegd òf er al een camping open is in april; eindresultaat na ± 4 uur zoeken: 4 stuks in heel Nova Scotia (15.000 km2 groter dan Nederland), en goed verspreid over de provincie 😊. Dus campings per mail aangekondigd dat we eraan komen en dinsdagochtend welgemoed (en droog!) naar het busstation getogen. De bus bracht ons naar het vliegveld, waar wij werden opgehaald door Wilhelm, de locatiemanager van Canadream. Aardige mensen, ook hier. Het was 12.00 uur en niet druk, wij waren de enige klanten. Opnieuw bleek dat alle goede dingen in 3en gaan: na een kapotte waterpomp en een lekke band namen we rond 16.00 uur een prima huisje op wielen in ontvangst. Op naar de Walmart voor de eerste inkopen, en dan door naar de dichtstbijzijnde camping die open zou moeten zijn. Daar arriveerden we begin van de avond. Nadat we alles lukraak in kastjes en bergplaatsen gepropt hadden, en gekookt en gegeten, konden we eindelijk het bed open laten zoemen met een druk op de knop 😄. Nou, het bed gaf zich absoluut niet zomaar gewonnen. Bij het naar achter klappen van de rugleuning van de bank hoorden we van alles kraken en knakken; onderdelen van de haastig weggewerkte bagage. Het bed sliep uitstekend! De schade bleek ‘s ochtends mee te vallen, een deukje hier en daar. En reorganisatie was toch al nodig … evenals een stevige wandeling naar het strand (Bay van Cobequid), ter voorbereiding van een koude avond/nacht (vorst). De vrijdag was zonnig, en we maakten een tocht naar het zuidwesten (Bay of Fundy) waar een paar prachtige oude vissersdorpen lagen met een aardig Natuurhistorisch museum. In een provinciaal park hebben we nog een mooie, enigszins modderige wandeling gemaakt. Bij Ward’s Brook zijn we omgekeerd, de rest van zijn kleren is zoekgeraakt 😜.

Zaterdag reden we in de stromende regen noord-oostwaarts naar Cape Breton. De weg naar Quebec en Montreal (noord-west) is afgesloten wegens overstromingen en de dreiging van de doorbraak van een stuwdam. Toen we op de camping - gelukkig ook hier eentje open - aanspoelden was het alweer tegen de avond. Tijd voor een glaasje en een spelletje. Gezellig getik van de regen, de camper af en toe schuddend door de stevige wind. Een fijn novembergevoel.  De lente lijkt in Canada nog ver weg.

1. Maarten:
    29 april 2019
    Ziet er weer top uit als de zon schijnt
  2. Geri:
    29 april 2019
    Telkens weer genieten van jullie belevenissen: zie jullie al worstelen met het bed😄. Die Canadadream lijkt me fantastisch (alleen de naam al). Droom lekker!
  3. Paulien:
    29 april 2019
    Ha Joke en Wim, eindelijk echt op weg ..... Leuk weer om te lezen. Groeten uit een vochtig Dresden
  4. Nelleke:
    30 april 2019
    Is het daar altijd zo nat? (Hebben jullie dan een beetje onhandig gekozen?) of is het een klimaat-ding en spoelt Canada langzaam weg...
  5. Joke:
    30 april 2019
    Nou, het schijnt dit jaar wel natter te zijn dan anders (zeggen ze). Maar vooral de combinatie met windkracht 8 en 3 graden maakt het ijzig koud.
    Vandaag echter een hele zonnige dag, achter glas zomers, maar buiten wel 3 graden ... frisjes dus. En ja, beslist een onhandig moment om hier heen te gaan, getuige ook het klein aantal campings dat open is. De meeste openen v.a. 17 mei (Victoriaday), dus het is steeds hard zoeken. Soms mogen we komen, maar kunnen we geen voorzieningen gebruiken (douches, wasmachines etc.). Morgen weer 5 uur rijden naar de volgende beschikbare camping in New Brunswick, en dan hopen dat de wateroverlast niet tot daar is doorgedrongen.
  6. Enny:
    2 mei 2019
    Hoop dat jullie (gezien de berichten hier) niet helemaal wegspoelen🌧🌧☔
  7. Dineke Hofstra:
    3 mei 2019
    Hi Joke en Wim. Probeer nu voor de 3e x 'n reactie door te sturen. Als 't nu niet lukt, stop ok er even mee! Probeer ik 't 'n andere x weer! Groetjes, Dineke
  8. Dineke Hofstra:
    3 mei 2019
    En 't lukte! Wonderlijk! Jammer dat jullie zo'n slecht weer hebben! Hier is 't ook niet geweldig. Maar aan de foto's te zien is 't er wel erg mooi! Lieve mensen, geniet en rij voorzichtig! 🚐🇨🇦☂️
  9. Frans Hofstra:
    4 mei 2019
    Hoi Joke en Wim, mooie verslagen tot nu toe. Hebben jullie (nog) geen last van de overvloedige regen daar?
  10. Joke:
    6 mei 2019
    Ach, last ... droog weer is natuurlijk altijd fijner. En soms was een stukje van een camping onbruikbaar omdat het onder water stond. Tot nu toe hebben we de delen van New Brunswick die echt ondergelopen zijn weten te vermijden. De campinghouders weten vaak wel waar het begaanbaar is en waar niet. De laatste dagen hebben we vooral 's nachts regen gehad, maar niet overdadig.