Halifax e.o. 3

23 april 2019 - Halifax, Canada

En zondag hebben we nog wat schatten van Halifax bezocht: eerst de Public Gardens, op Victoriaanse leest geschoeid, die nog geheel in winterdracht stonden. De eerste groene puntjes kwamen aarzelend boven de aarde uit. Dus òp naar de citadel, die op een heuvel hoog boven de stad uitsteekt. We waren net op tijd om het dagelijks (ja écht!) om 12.00 uur afgevuurde kanonschot te aanschouwen.
Na bezichtiging van de vesting liepen we heuvel af richting haven langs de Art Gallery of Nova Scotia, waar wij verrast werden met een prachtige expositie van Hiroshige: 53 blokprinten van pleisterplaatsen op de voettocht van Edo (nu Tokio geheten) naar Kyoto, die hij maakte tijdens zijn tocht van 1831 - 1834. Adembenemend mooi. En eenmaal zo dicht bij de haven hebben we toen ook het leuke pontje naar Dartmouth genomen, dat aan de overkant van de baai ligt. In dit uitgestorven en onaantrekkelijk plaatsje bleek echter niets te beleven.

Eten moet uiteraard ook gebeuren, en dat kan uitstekend in Halifax. Wim had de eerste dag al Brewpub The Rockbottom gespot in de buurt van onze B&B, waar je niet alleen ’s avonds een biertje kon drinken, maar waar we ook heerlijk gegeten hebben. Verder zijn er volop visrestaurants, en hebben we Vietnamees en Chinees gegeten, allemaal prima. Toch zal het fijn zijn om weer zelf te kunnen koken in de camper, want ik mis mijn zachtgekookte eitje wel.

Vandaag (maandag) door de druilerige regen naar het busstation gelopen om de bus naar het vliegveld te checken, en verder de dag doorgebracht met nuttige bezigheden als boodschappen, de was en het blog schrijven/foto’s selecteren.
Morgen nog een dagje Halifax, en dan woensdag de camper ophalen in Elmsdale, zo’n 20 km ten noorden van het vliegveld.